Az utóbbi időben egyre több használtruha nagykereskedés nyilt meg Magyarországon és valljuk be ezek közül 2-5 év működés után egy-kettő bizony be is zárt. Vajon mi ennek az oka?
Magyarországon ma kb. 2.500 használtruha kiskereskedés üzemel, melyek vezetője, minden héten áruért megy, valamelyik használtruha nagykereskedésbe, és ott minimum 60 ezer forintot elkölt. Ez 2.500*60.000=150 millió forint, ezt megteszi havonta négyszer, azaz havonta 600 millió forint bruttó bevétele van a nagykereskedéseknek ÖSSZESEN. Ebből a hatalmas pénzáramlásból szeretnének ezek az új és új nagykereskedések egy-egy kis szeletet maguknak kivágni.
Ha ugyanis mondjuk tíz kiskereskedő megbízható vásárlójává válik egy nagykereskedésnek az havi 4x90.000x10=3.600.000 Ft bevételt fog okozni, amely egy átlagos 35%-os nyereségkulccsal számolva havi bruttó 1.260.000 Ft bevételt jelent. Hogy ezt kicsi vagy nagy feladat-e elérni azt döntse el mindenki maga, de elég ha csak ez a 10 kiskereskedő hetente vásárol nálunk és a vállalkozás máris egyenesben van. 1 személyt bőségesen eltart, jut az esetleges bérleti költségekre és a fejlesztésre is.
Azonban mégsem ilyen egyszerű a dolog, ugyanis a korábbi beszerzési forrásaikat a kiskereskedők nem szívesen adják fel egy másikért. Valamiben jobbnak kell lennie az újnak mint a régi beváltnak. Jobbnak kell lennie a minőségnek, vagy olcsóbbnak kell lennie, vagy közelebb kell lennie, vagy házhoz szállítás van ingyen/olcsón.
Nagyon nehéz a piacra való betörés egy másik ok miatt is. Hiába készítünk el ugyanis egy jó minőségű honlapot, a Google, mire megtalálja és az első oldalra kihozza a kereskedést eltelik akár 6-8 hónap is, és addig is meg kell élni. Vannak, akik alacsonyan próbálják tartani a nyereségkulcsot, hátha az olcsó árral hamarabb tudnak több kiskereskedőt elhódítani a konkurenciától, de sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy ezek a kereskedések bizony a saját kardjukba dőlnek ilyenkor, mert ellehetetlenítik így anyagilag a nagykereskedésüket, erre is láttam már elrettentő példát.
Sokkal jobb helyzetből indulhatnak azok a vállalkozók, akik egy már a piacra bejáratott nagykereskedést vásárolnak meg, akiknek megvan a megfelelő vásárlói bázisuk, illetve a honlapjuk is jelenleg is már megfelelő helyezést birtokol a keresőkben.
Ön mint használtruha kiskereskedő, vagy mint olyan aki érdeklődik a használt ruha vállalkozás iránt, érdemes figyelni a nagykereskedések hírleveleit és azokból elsőnek értesülni a felkínált lehetőségekről. Ugyanis a bezárni készülő nagykereskedések először sok esetben a saját kapcsolati körükben próbálnak vevőre találni.
Persze ilyenkor felmerülhet sokakban, hogy ha Ők bezárnak, akkor én hogy tudok majd nyereséges lenni tapasztalat nélkül? De nem szabad előre ítéletet mondani. Tudok olyan vidéki nagykereskedést, akiknek a ruhái a budapesti Váci utcába valók és biztosan nyereségesen tudták volna a nagykereskedésüket Budapesten vagy Pest megyében üzemeltetni, de vidéken, ahol inkább az extra a sláger termék, 2 év alatt elvéreztek. De ismerek olyan budapesti préselt bálanagykereskedést, akinek a termékei inkább vidékre valók és bizony egy idő után ő is bezárni kényszerült.
Tehát a javaslatom, az, hogy nézzük át az eladásra meghirdetett nagykereskedés könyvelését és üzletmenetét és ha úgy látjuk, hogy jobban is tudnánk csinálni, akkor lehet, hogy érdemes inkább átvenni, mint egy újat indítani.
Kiss László - A Használtruha Sikerkönyvek szerzője - www.hasznaltruha-sikerkonyv.hu
A bejegyzés trackback címe: