Nemrégen beleolvastam a használt ruha nagyker Tapasztalatok elnevezésű Hoxa fórumba. http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema&p2=81850 . Az ott olvasottak elindítottak bennem pár gondolatot, amelyet hasznosnak ítélek leírni azok részére, akik csak most fogják indítani a használt ruha vállalkozásukat vagy nemrégen indították el azt.
Ez a fórum elég sok jó és rossz információt ad használt ruha nagykereskedésekről, amelyek pozitív, illetve negatív befolyással is lehet egy-egy cég üzletmenetére.
Két dolog iránt érdeklődnek nagyon az emberek.
A pár száz négyzetméteres nagykereskedések
Az első ha elmennek egy pár száz négyzetméteres üzletbe és leírják, hogy mit láttak ott. Általában nem írják le részletesen, azt, hogy mit találtak csak néhány odavetett szó áll, amelyből igazán jó következtetéseket nem lehet általában levonni (Tisztelet a kivételnek!).
-
Általában nem derül ki, hogy mit keresett a vevő!
-
Ez az áru az adott nagykerben elérhető volt vagy sem, a kívánt árban és minőségben.
-
Ha nem találta meg a megfelelő árut volt-e olyan, ami mégis tetszett neki és esetleg vásárolt is belőle.
Általában ezek a fontos információk hiányoznak mind a kérdező mind a válaszadó részéről. Mire is gondolok konkrétan: Pl. ilyen kommenteket olvastam:
Kommentező: ”tegnap elmentem a Horgony Használtruha Nagykerbe. Azt hittem ők angol ruhát tartanak.”
Kérdező: „És milyen volt?”
Válasz nem érkezett.....
(Bátran leírtam ezt mivel időközben a Horgony megszűnt....)
Na most ez elég rossz reklám egy nagykernek, pedig turisok százai tőlük szerzik be a ruháikat.
A korrekt szerintem az lenne mindenki részéről, hogy rendben nem angol ruhát tartanak (nincs infóm, hogy milyen nemzetiségű gyűjtést forgalmaznak Ők), de ami náluk van az szép volt, jó volt ez a válogatásuk, a másik nekem nem tetszett, stb. szerintem így lenne a tisztességes mindenkivel szemben.
A másik dolog, amely nagyon sok kommentet érint:
Az internetes vásárlás
Nagyon sokan az internetet használva próbálják eladni készleteiket és sokan pedig onnan próbálják beszerezni lévén, kis mennyiség esetén a benzinköltség magasabb lenne mint a postai díj. Sajnos ezzel kapcsolatban nagyon sok visszaélés történik. Sokan sokkal rosszabb minőségű árut küldenek a megrendelőnek, mint amelyet a leírásban szerepeltetnek. Illetve visszaküldésnél nem adják vissza az áru értékét pedig erre a törvény is kötelezné őket. (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet). Tömören arról van szó, hogy az áru értékét vissza kell juttatni a vevőhöz, viszont a postaköltség a vevő vesztesége marad. Ilyen szempontból viszont egy nagyon jó dolog, hogy elhangzanak azok a nevek, akik inkorrekten viselkednek az interneten.
Azonban itt is nagyon óvatosan kell bánni a címkékkel. Hadd meséljek el egy élő példát, amely tanulságos lehet azoknak is, akik mint értékesítők vannak jelen az interneten.
Az általam ismert nagykereskedésben mindenből kis mennyiséget is lehetett rendelni (6 kg), amely alapján sok vevő 3-4 árufajtából állította össze a rendelési mennyiségét. Ha telefonos rendelés leadás volt, akkor az ügyfélszolgálatos feladata volt új vevő esetén, hogy információt szerezzen a vevőtől a boltja stílusáról, a benne tartott minőségről. Amennyiben a rendelt áru minősége nem volt megfelelő az adott bolthoz, erre figyelmeztette a vevőt, majd egy olyan másik árufajtára irányította a figyelmét, amely megfelelő lehetett a vevő számára, hiszen a hiányzó mennyiséget a csomagban a szállítási költségek miatt érdemes volt kihasználni. De még így is az alapos megbeszélések után is a vevők 20-30%-a visszaküldött a csomagból 1-2 ruhafajtát mondván nem ilyenre gondolt. A visszaküldést utánvétel nélkül fogadták csak el, mert a visszaérkező ruhát ellenőrizték. A nagykereskedés minden esetben visszautalta a reklamált tétel értékét 24 órán belül a vevő bankszámlájára.
Az eredménye ennek a fajta vevő centrikus kiszolgálásnak az lett, hogy az interneten rendelő vevők 70%-a rendszeresen vásárló vevő lett, akik havi/heti rendeléseket adtak le, még azok is, akik reklamáltak 1-1 tételt, mivel a többi tétellel viszont meg voltak elégedve.
A 20-30%-os visszaküldési ráta elég magasnak tűnhet valakinek, de ha arra gondolunk, hogy olyan termékről beszélünk, amelyet „látni kell” megvásárlásnál, talán így már senkinek nem tűnik magasnak. A másodszorra vásárlók visszaküldési aránya pedig már 5% alatt volt.
Mi a tanulság mindezekből?
A vevő kapcsolat, a magas szintű kiszolgálás, a gyors visszautalás olyan bizalmat épített ki a vevőben, amely arra késztette őket, hogy rendszeres vásárlókká váljanak.
A nagykereskedés teljes árukészlete 95%-ban kéthavonta teljesen lecserélődött, csak egy 5% volt, amely több hónapig ott állt vevőre várva. Ez pedig azt bizonyítja, hogy végül minden áru megtalálta a maga vevőjét. Javaslom mindenkinek a korrektséget mert hosszútávon csak ez tud kifizetődő lenni.
Takács Tamás, 2016
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.